Дитина за своєю природою – допитливий дослідник, відкривач світу. Так нехай перед нею відкривається чудовий світ у живих фарбах, яскравих звуках, у казці, грі, у власній творчості, у красі. Через казку, гру, через неповторну дитячу творчість – вірна дорога до серця дитини». (В.О. Сухомлинський)
Про якого першокласника мріє вчитель?
- Звукова культура мовлення – чиста,правильна мова
- Вміння читати, писати, рахувати
- Активний словниковий запас
- Загальна обізнаність
- Елементарні навички самообслуговування
- Вміє орієнтуватися у просторі,на аркушу папіру
Компоненти психологічної готовності
Фізіологічна готовність– розвиток дрібної моторики, розвиток зорово-рухової координації рухів, загальний фізичний розвиток дитини.
Інтелектуальна готовність– розвинуті психічні процеси: сприйняття, память, увага, уява, наочно-образне і логічне мислення.
Мотиваційна готовність– бажання вчитися, виразність пізнавальних інтересів, прийняття системи вимог, що вимогаються вчителем, школою.
Емоційно-вольова готовність –здатний керувати своєю поведінкою, бути посидючим, зібраним, зосереджений на виконанні завдання, здатний слухати, зосереджуватися і виконувати вимоги вчителя.
Соціальна готовність – адекватність, вміння жити й розвиватись у соціальному оточенні, мати відповідні навички комунікації: вербальна активність, виконання вимог та дотримання правил поведінки, відстоювання власної позиції, прийняття рішень, орієнтація у просторі та часі, толерантність, емпатія.